неділю, 20 березня 2016 р.

Загадки на уроках трудового навчання

Використання загадок на уроках трудового навчання

Упродовж багатовікової історії народ створив чимало загадок про трудовий процес, господарський інвентар, знаряддя сільськогосподарського виробництва, різні види праці, її результати тощо.
Навчання буде цікавішим, коли використовуватимуться загадки.
Велику роль відіграє вміле вплітання в заняття елементів  культурної спадщини українського народу.

  Знаряддя праці

1. Чорні, білі, кольорові…..

Шити все вони готові:

Плаття, шапки,  рушники,
Допоможуть вам ……
 (Нитки)
2.Тонка павутинка
Латає свитку.
 (Нитки)
3.Я кругленький, маю хвостик,
Кошенятам не заносьте,
Я з бавовни, я із вовни,
Кольоровий, білий, чорний.
 (Клубок ниток)
4.За селом  з´явилось  море,
Синє-синє, неозоре.
То не казка і не сон,
То зацвів у полі ……..
(Льон)
5.Був рослиною,
став тканиною,
Взяли з мене нитку
І пошили свитку.
(Льон)
6.Били мене били,
На шматочки рвали
У воді мочили
По траві валяли,
Одну половинку - з кашею з´їли,
Другу половинку – на плечі наділи.
(Льон)
7.По одинці ми ніхто
І не зробимо ніщо.
А як нас обох злучити,
 (Голка з ниткою)
8.Шию я і вишиваю.
Хоч одну лиш ніжку маю.
Але все зробить встигаю.
(Голка)
9.Маленька, тоненька,
Рук не має, а гарно вишиває.
(Голка)
10.Гострі –гострі леза має
І тканину і нитки……..
Ріже й ріже на шматки.
 (Ножиці)
11.Ріжу,ріжу я усе
Що під леза попаде.
Два кільця є і дві ніжки
Та не хожу зовсім пішки.
Як зовуть мене?Скажіть.
Як працюю, покажіть?
 (Ножиці)
12.Висить на кілку відерце,
Та й до гори денцем.
(Наперсток)
13.Я маленький хлопчик,
Виліз на стовпчик.
Буду допомагати
Дітям вишивати.
(Наперсток)
14.Хоч вона не їжачок,
Зате повна голочок.
 (Гольниця)

Трудова діяльність

15.Плету хлівець на четверо овець і на п’ятого пастуха.
 (Плетіння рукавичок)
16.Десять сестер дім  в´яжуть.
(в’язання  рукавичок)
17.Я пошила такі речі,
Одягаю їх до печі,
Як печу я пампушки,
Пригодяться………
(Фартушки)

З досвіду робюоти учителя трудового навчання Лєщіної Олени Георгіївни

Немає коментарів:

Дописати коментар